تعمیرات دستگاه اکسیژن ساز

تعمیرات دستگاه های اکسیژن ساز

تعمیر دستگاه اکسیژن ساز

تعمیر اکسیژن ساز : دستگاه اکسیژن ساز به دو بخش اکسیژن ساز خانگی و بیمارستانی و نیز دستگاه اکسیژن ساز صنعتی تقسیم میگردد.

دستگاه اکسیژن ساز صنعتی بیشتر برای استخرهای پرورش ماهی مورد استفاده قرار میگیرد و دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی که برای افرادیکه مشکل ریوی دارند مورد استفاده قرار میگیرد.

تعمیر اکسیژن ساز

دستگاه اکسیژن ساز یا همان      Oxygen Concentrato  ) ) دستگاهی است که می تواند اکسیژن هوا را غنی سازی کند.هوا شامل حدود ۲۱ درصد اکسیژن و مابقی عناصر دیگر خصوصاً نیتروژن است استفاده این دستگاه و روش درمان با این دستگاه (به اصطلاح اکسیژن درمانی ) به این شکل است که بیمار را در معرض اکسیژن ۱۰۰% قرار می دهند که این حالت بسیار بیشتر از حالت معمولی است
روش عملکرد این دستگاه به این شکل است که اکسیژن خالص را از هوای ورودی جذب کرده و پس از مرطوب نمودن آن را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.

کاربرد دستگاه اکسیژن ساز

هوایی که ما می شناسیم و آن را تنفس می کنیم دارای تقریبا ۲۱ در صد اکسیژن ، حدود ۷۸ در صد نیتروژن به همراه ذرات دیکر است.کار دستگاه اکسیژن ساز این است که دستگاه اکسیژن ساز به روش جذب مولکولی اکسیژن خالص را از هوای ورودی جدا کرده و پس از مرطوب نمودن آن توسط یک سوند در اختیار بیمار قرار می دهد.

این دستگاه توسط بیمارانی که مشکل ریوی یا تنگی نفس دارند و یا جانبازان شیمیایی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و این یعنی اینکه عزیزانیکه از دستگاه اکسیژن ساز استفاده میکنند بسیار به آن نیازمندند.

تعمیرات اکسیژن ساز

این نکته ای بسیار مهم است که عزیزانیکه از دستگاه اکسیژن ساز استفاده میکنند بسیار به آن نیازمند هستند منتها کار تعمیرات دستگاه اکسیژن ساز کاری بسیار ظریف و بسیار دقیق است و باید سر حوصله و خیلی دقیق انجام پذیرد و پس از انجام تعمیرات ۷۲ ساعت زیر تست بماند تا خیال ما از درست شدن دستگاه راحت شود.

قطعات تشکیل دهنده دستگاه اکسیژن ساز

کلاً دستگاه های اکسیژن ساز از دو قسمت عمده تشکیل شده اند

الف-بخش الکترونیکی

ب-بخش مکانیکی

-قسمت الکترونیکی دستگاه اکسیژن ساز از یک برد الکترونیکی تشکیل شده است که کلیه فرامین مربوط به تصفیه و همچنین تعویض پیستونها و نیز نشانگر و نمایشگر وکنترل مانومترو میزان سجی اکسیژن توسط سنسور را در بر میگیرد.

-قسمت دوم قسمت مکانیکی دستگاه است که خود دوبخش را شامل میگردد .

یکی شاسی و بدنه

و دیگری پستونها پمپ پنوماتیک و شلنگ های رابط ومانومتر

شاسی و بدنه خیلی کمتر خراب میشود اما بخش مکانیکی داخلی خیلی خراب میشود .خصوصاً موتور و پیستونهای پن.ماتیک که ماده تصفیه کننده هوا یا همان زئولیت را در درون خود دارد.

گاهی اوقات خود پیستون و یا رینگهای سر پیستون به مشکل برخورد میکنند

گاهی اوقات مانومتر

برخی وقتها رزوه مانومتر

گاهی شلنگهای انتقال دهنده در دستگاه اکسیژن ساز دچار مشکل میشوند و گاهی زئلت درون مخزن فاسد میشود و بایبطور کامل تعویض شود تا دستگاه بتواند بازدهی کامل را داشته باشد.

تعمیر اکسیژن ساز

دستگاه اکسیژن ساز را بیماران حاد ریوی – تنفسی و آسم – ورزشکاران برای تنفس بهتر و سلامتی و … به کار می برند.از این دستگاه در بیمارستان ها نیز استفاده می شوند.

تعمیر اکسیژن ساز شامل

  • تعمیر موتور اکسیژن ساز زنیت مد
  • تعمیرات برد الکترونیک اکسیژن ساز نووو نایدک
  • تعمیر سیلندرهای اکسیژن ساز ای ام جی
  • تعمیر مانومتر اکسیژن ساز دویلیبیس
  • تعویض فیلترهای اکسیژن ساز زیکلاس مد
  • تعویض زئولیت اکسیژن ساز ایرسپ
  • تعمیر شیربرقی اکسیژن ساز سوشیا

در این مرکز تعمرات انواع دستگاه های دارای  بردهای الکترونیک و از جمله دستگاه اکسیژن ساز انجام میشود

مجتمع فنی ایران تعمیرکار مرکز تعمیرات انواع دستگاه تولید اکسیژن خالص – تعمیرات تخصصی انواع تجهیزات پزشکی

آدرس :

تهران-میدان انقلاب-کارگرشمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

تلفن تماس : ۰۲۱۶۶۹۳۳۲۳۷