تعمیرات ماشین های اداری

تعمیرات ماشین های اداری

استفاده از ماشین آلات در دنیای امروز برای پیش برد خیلی از کارهایمان ضروری و مهم است زیرا نمی توان همه کارها را با دست و به صورت سنتی انجام داد و به همین دلیل با پیشرفت تکنولوژی در زمینه های مکانیک و خصوصا الکترونیک ما شاهد انقلابی در زمینه  الکترونیک و دستگاه های وابسته به ان ها هستیم.این دستگاه  ها در همه جوانب زندگی امروز ما همراه ما بوده و به پیش بردکارهایمان سرعت بخشیده اند و این سرعت همراه با دقت است.دقت در زمان  انجام کارهم بسیار مهم است زیرا اگر دقت کافی در امورکاری نباشد سرعت فایده ای نخواهد داشت زیرا باید زمان زیادی را صرف عیب یابی بیدقتی ها  کرد.

یکی از مهمترین امورات در جامعه کارهای اداری است که این نیازمند سامان دهی عالی و سرعت و دقت در انجام کار است ، مثال همین چاپ و یا رونوشت برداری ( کپی ) مدارک  و اسناد از مهمترین های کارها می باشد برای همین دستگاه هایی نظیر فتوکپی و پرینتر ساخته شده اند که مثال کاربرد پرینتر چاپ اسنادی است که به صورت های الکترونیکی در کامپیوتر ذخیره شده اند. همین یک دستگاه پرینتر به حدی دقیق و حساس ساخته ده است که کاربر آن نباید حتی به دستگاه ضربه وارد کند زیرا این مورد باعث آسیب و به عبارتی بهم ریختن ریگلاژ دستگاه شده که در نهایت نتیج مطلوبی نخواهد داشت. مثال اگر پرینتر بهم بریزد در زمان چاپ یک برگه مشکلاتی از قبیل عدم چاپ صحبح و فیکس شدن به اندازه ی برگه و یا کم رنگ شدن چاپ و …. وجود خواهد داشت.

دستگاه های فتوکپی هم همین طور و تقریبا ساختاری شبیه بهم دارند البته معماری ان ها متفاوت بوده و برای عیب یایبی یک دستگاه فتوکپی باید به تمام اصولات آن آشنایی و تسلط کامل داشته باشید که این مورد با گذراندن دوره های آموزشی به دست می آید. در ادامه برای مثال به برخی از خرابی های دستگاه پرینتر اشاره  میکنیم:

  1. نکشیدن کاغذ – ( که در این مورد خرابی زمانی که در پرینتر کاغذ قرار داده میشود دستگاه نمی تواند کاغذ را به داخل بکشد که این مورد معمولا یه خاطر خرابی موتور بخش  کاغذ کش می باشد)
  2. در زمان پرینت کاغذ مچاله شده بیرون می آید  و یا کلا گیر میکند -( در این مورد خیابی در ورحله ی اول مربوط به عدم هماهنگی بخش کاغذ کش و سیستم فرستادن کاغذ به بیرون است که البته این فقط یکی از موارد است زیرا در این مورد خرابی باید عیب یابی بسیار دقیقی صورت گیرد زیرا نمی توان به راحتی دلیل اصلی را با حدس و گمان به دست آورد.
  3. چاپ بسیار کمرنگ است با توجه به این که تونر نیز تازه می باشد  – ( دلیل این مورد خرابی نیز به خاطر موارد مختلفی است که یکی از این موارد در پرینتر های لیزری خرابی بخش پرتو لیزر و یا آینه ی لیزری می باشد که باید مشکل برطرف گردد، البته مجددا تکرار  میکنیم این  فقط یکی از چندین دلایل خرابی چاپ کم رنگ است.
  4. پرینتر روشن نمی شود –  ( این خرابی مربوط به برد پاور پرینتر می باشد زیرا هر دستگاه الکترونیکی دارای یک برد تغذیه یا همان برد پاور می باشد که وقتی این برد خراب شود دستگاه برق مورد نیاتز کار خود را دریافت نکرده و نتیقجه خاموشی دستگاه خواهد بود .تعمیرات دستگاه فتوکپی
  5. پرینتر توسط کامپیوتر شناخته نمیشود – ( این مورد در ابتدا نرم افزاری بوده و به دلیل عدم وجود درایور اورجینال و یا درایور مناسب می باشد که با نصب درایور اصلی مشکل حل خواهد شد. اگر شما درایور اصلی را نصب میکنید و بدون اشکال در ویندوز نصب می  شود ولی بازهم پرینتر شناخته نمی شود دلیل بعدی میتواند به دلیل خرابی خود  فریم  ویر  دستگاه چاپگر باشد. اگر اینطور باشد و تشخیص داده شود که مشکل از خود چاپگر بوده در این صورت باید فریم ویر آن تعویض  گردد.
  6. خرابی بر اثر ضربه و سقوط – ( در این  خرابی مشکلات بسیار زیادی برای دستگاه  های چاپگر پیش می آید که باید عیب یابی کاملی صورت گیرد زیرا ایراد و اشکلالات پیش آمده یکی نبوده وهمان طور که گفته شد خرابی های مختلفی برای پرینترها پیش می آید

اسکنرها

اسکنرها نیز دستگاه هایی بسیار پرکاربرد در امور اداری هستند که کابرد آن ها را همه میدانند و این کاربردها باعث شده که محبوبیت فراوانی داشته باشد که به راحتی میتوانید با اسکنر اسناد فیزیکی را به اسناد دیجیتال برای ذخیره در کامپیوتر تبدیل کنید. خرابی هایی که برای اسکنرها پیش می آید بیشتر خوانده نشدن  سند و گیر کردن است که هر دو موردبه راحتی قابل برطرف سازی است.

دستگاه فکس

دستگاه فکس نیز از پراستفاده ترین های دستگاه های اداری بوده که میتوانید با استفاده از دستگاه فکس مدارک و اساد خود را به جاهای دورتر ارسال کنید. فکس های امروی مانند گذشته ساده نبوده و این دستگاه ها امروزه به سیستم های چند  کاره تبدیل شده اند که میتوان به سیستم تلفن عادی ، ارسال و دریافت اسناد به صورت دیجیتال ، گرفتن کپی ( کاربردی که برای دستگاه های فتوکپی می باشد) و یا اسکن میباشد و به عبارتی کار اسکنر را نیز انجام می دهند که به این نوع از دستگاه ها نیز چندکاره گفته میشود.

مرکزتعمیرات سخت افزار یکی از قوی ترین مراکز عیب یابی و تعمیرات تخصصی ماشین های اداری از جمله دستگاه فتوکپی – پرینتر – فکس و اسکنر و همچنین پول شمار می باشد.

از جمله دیگر دستگاه هایی که بصورت تخصصی انجام میپذیرد دستگاه های کاعذ خرد کن است که بصورت کاملاً تخصصی در انواع مختلف رومیزی و یا ایستاده و سطل دار انجام میپذیرد.

دستگاه کاعذ خرد کن از جمله دستگاه هایی است که چون تعمیر آن تخصصی است ,هر جایی از پذیرفتن آن سر باز میزند اما در این مرکز حتی اگر نیاز به ساخت چرخ دنده باشد نیز به صلاح دید تکنیسین های مرکز به تراشکاری جهت انجام تعمیرات دستگاه های کاعذخردکن مراجعه و تعمیر انجام میپذیرد و نیز اگر برد الکترونیکی دستگاه کاعذ خردکن ایراد داشته باشته باشد تعمیرکاران بخس الکترونیک این مرکز به سرعت کار را پیگیری نموده و سپس آنرا به بخش مکانیکی منتقل مینمایند .

در صورت خرابی دستگاه خود از هر نوع و مدل می توانید با این مرکز تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس : ۰۲۱۶۶۹۳۳۲۳۷

آدرس مراجعه »

تهران-میدان انقلاب-کارگرشمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳


۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱